woensdag 10 november 2010

zoetzwanger

Het beloofde een mooie dag te worden: afspraak met Lies om op't gemakske naar Antwerpen te gaan, wat bij te kletsen, wat rond te slenteren, nog iets te eten, wat winkeltjes te doen, iets gaan drinken...
En het wás ook een mooie dag, heel gezellig, maar er is een wolk komen bovendrijven en ik trek me er meer van aan dan ik zou moeten doen.
Net toen we een taartje wilden gaan eten, kreeg ik telefoon van de dienst gynaecologie van het ziekenhuis waar ik van Liv bevallen ben, en waar ik opnieuw zal bevallen in januari.  Mijn waardes van de suikertest waren "afwijkend" en er werd mij gevraagd zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de endocrinoloog.

Diagnose: zwangerschapsdiabetes.
Op zich vind ik dat niet zo rampzalig- het zal moeilijk zijn om deze winter van de pralinekes, warme chocomelk, taartjes, muffins, fudge, chocolade af te blijven, maar dat nog tot daar toe. 
Wat erger is, en me ook serieus zorgen baart, is dat ik blijkbaar tijdens mijn vorige zwangerschap ook te hoge waarden had. En daar is me toen niks van gemeld. Ook de huisarts was niet op de hoogte.  Die testen zijn toen dus wel afgenomen, maar zelfs niet naar de behandelende geneesheer doorgestuurd.
Toen werd ik niet behandeld (omdat ik van niets wist), was Liv een knoert van een baby, en had ik een horrorbevalling.
Volgens de vriendelijke diabeteseducator die ik vandaag aan de lijn had, kon dat dus allemaal vermeden worden.
Ik maak me het meest zorgen om Liv, wat zij zou hebben meegekregen tijdens die maanden in de buik. 
We zullen haar dus ook laten testen.
Pff.

En voor ik het vergeet: ik ben ook in Julija's shop geweest vandaag en kocht er een patroontje, Lilette n° 63 bis. Van 2 jaar tot 10 jaar, dat ga ik over enkele jaren met mijn ogen toe kunnen maken!

 

3 opmerkingen:

  1. Niet zo fijn die uitslag. Hopelijk is dit beebje niet te groot. Maar zo ga je nu wel extra opletten met wat je eet en dat kan alleen maar positief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allé, veel succes en hopelijk zijn LIv haar resultaten goed.

    Héél raar, ik volg jouw blog al een tijd via google friend connect, maar toch staat uw blog niet in mijn google reader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Sandra: ik was echt gechoqueerd, omdat mijn eetpatroon helemaal niet zoveel afwijkt van het eetschema dat de diëtiste me gisteren gaf- alleen die dagelijkse chocoladewafel en mijn nachtelijke afspraak met de snoepkast zijn er te veel aan :(

    @Annelyse: dankuwel! Over Liv moeten we ons geen zorgen maken, dat is pas tegen dat ze zelf eens aan kindjes gaat beginnen :)
    Ik heb nog van mensen gehoord dat ze wilden "volgen", maar er is blijkbaar ergens een instelling mis. Ik zal het eens uitpluizen...

    BeantwoordenVerwijderen