zaterdag 20 november 2010

zouden ze er blij mee zijn?

Mijn zusje wordt morgen 32 - hoera! 

Zou ze de Zsazsa-broche mooi vinden? Ik maakte er meteen ook een zakje bij.

de rok in hetzelfde stofje (van Ikea) is gedriegd, moet nog gepast worden en die krijgt ze dan hopelijk volgende week.  In de naailes ben ik net hetzelfde rokje (in een ander stofje) voor haar aan het maken, maar dat kan nog wel even duren voordat ze die gaat kunnen showen (ik zit op dezelfde school als deze dame).

Een sjaal en een muts, dat kon de zus ook nog gebruiken. Huppakee, een "buissjaal" (zomaar wat gebreid en dan tegen elkaar genaaid) en een muts, waarvan ik ergens in een boekske een patroon vond, en op basis daarvan wat gebreid, uitgetrokken, opnieuw gebreid, etc.). het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.



Dinsdag wordt mijn oudste nichtje 6 jaar. Ze kon ook nog wel een sjaal en een muts gebruiken. En zeker zo één/twee als mama, maar dan een beetje anders. (het is niet duidelijk, maar het is paars met rood, in't echt een hele mooie kleurencombinatie).


Mijn jongste nichtje is pas jarig in maart, maar kon toch ook nog wel een sjaal en een muts gebruiken. Een beetje zoals haar mama en grote zus, maar dan toch een beetje anders.  Zou ze Zsa mask leuk vinden?



En omdat we dan toch bezig waren, hebben we meteen cadeauzakjes in elkaar genaaid.  't Is eens iets anders dan cadeaupapier. En wat zit er dan nog in het grootste pakje met de pepers? Een naaipakketje voor tanteke van Liv. Ook zij is gebeten door de naaibacterie, begint met lessen, en zal wel wat materiaal kunnen gebruiken.

4 opmerkingen: