donderdag 17 maart 2011

paasei of alien?

Ik ging vertrekken naar de tandarts, maar Bentje Beer voelde toch zo warm aan, dus nam ik nog even zijn temperatuur. 39°.Bij de tandarts ben ik nooit geraakt, wél bij onze pediater die de voormiddag in het ziekenhuis van Duffel (dat ik, zelfs mét gps, bijna niet vond) was. Er moest bloed geprikt worden, maar de adertjes in handen en armen waren onvindbaar, dus werd de ader in het hoofd (die extra gezwollen was door het huilen) gebruikt. Er moest urine afgenomen worden, dus werd er een plaszakje bevestigd.
Het aantal witte bloedlichaampjes was veel te hoog en de urine te troebel. Dus moest er met een intraveneuze antibioticakuur gestart worden. Via een infuus, ook in zijn hoofdje. Dus sinds gisterenavond ligt ons beertje er bij als een paasei, volgens het lief. Of een alien, volgens tante Fien.


En zijn grote zus ziet hem zo mogelijk nog liever dan gisteren. Ook al heeft ze zelf ook 38,5°. (ze leert haar handje voor de mond houden als ze hoest).

2 opmerkingen:

  1. Heel veel beterschap voor jullie schattig paaseitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh zeg, dit wist ik nog niet... :-( Ocharme!! Hoe lang moet hij nog blijven daar?? Hopelijk voelt hij zich al wat beter!!

    BeantwoordenVerwijderen