maandag 24 januari 2011

10 in 11

Ik vind http://10in11.blogspot.com/ een leuk initiatief en ga dus, nu we nog in januari zitten, mijn 10 projecten nog snel posten, zodat de druk om ze dit jaar ook écht te verwezenlijken wat groter wordt...

1. mijn tweede kind over enkele dagen op de wereld zetten, en dat liefst in minder tijd dan het eerste (waar tussen de eerste wee en de eerste schreeuw 45 lange uren verstreken)  - of telt dat niet als "creatief project"?)
2. een jurkje naaien voor de eerste communie van mijn petekind- ze is helemaal in de ban van stofjes en laagjes etc. 't is niet meteen mijn gemakkelijkste klant, vrees ik
3. de gekochte kant-en-klare gordijnen vermaken
4. het schoolbankje dat ik enkele jaren geleden tweedehands kocht, opschuren en pimpen
5. een zonnehoedje voor mijn kids (twee stuks tegen de zomer)
6. een zomerjurkje voor Liv
7. dé borstvoedingsjurk voor mezelf vinden en maken
8. de net ontdekte afkorting UWYH toepassen op mijn stoffenkast
9. een boekentasje/rugzakje voor Liv (ze gaat in november voor 't eerst naar school, dus we hebben nog even de tijd om na te denken hoe dat tasje moet worden)
10. foto's (zowel digitaal als op papier) organiseren in albums, dozen, kaders, ...

4 opmerkingen:

  1. haha, pas nu valt mijne frank dat ik juist uw juffrouw van 'mode' (zoals het vanaf volgend jaar zal heten ... en wij mogen ook in 't tweede jaar al een broek maken en de badjas valt weg, maar dit geheel terzijde) heb horen praten over iets wat de hoogzwangere van 't tweede jaar aan 't maken was. Nu heb ik spijt dat ik mijn oren niet meer gespitst heb, want ineens besef ik dat het over u ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, grappig, Hilde vertelt over iedereen aan iedereen :)
    Wel een geluk dat jullie die badjas mogen overslaan... nu mocht het ook al een "eenvoudig vestje" worden-oef! Als het ooit klaar is (met twee kinderen weet ik niet of ik nog snel aan naaien zal toekomen), post ik het hier, zodat je ziet waar ze het over had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah ja, hij is af, al 2 weken eigenlijk. Ik heb 't berichtje zelfs al geschreven, enkel Bjeurn moet nog een foto trekken.
    Hij is wel in orde, alhoewel ik nooit meer met zo'n rechte tailleband zou werken.

    BeantwoordenVerwijderen